Recycle je tekst

Gebruik eerder geschreven content opnieuw om je doelgroep te bereiken en tijd te besparen. Lees hoe je bestaande teksten een frisse update kunt geven en effectief opnieuw kunt inzetten voor je marketingstrategie.

Slim hergebruik: oude content opfrissen voor nieuwe kansen
Schrijven kost tijd. Veel tijd.

En als je een mooi stuk tekst hebt geschreven en je post het op social media, dan is de kans helaas groot dat jouw doelgroep het niet eens onder ogen krijgt.

Los van het algoritme dat bepaalt wat er voorbijkomt op iemands tijdlijn, valt er zoveel te zien op social media, het is gewoonweg meer dan iemand op een dag kan lezen en bekijken.

Toch jammer van de tijd die je erin hebt gestoken!

Strategieën voor het recyclen van bestaande teksten
Maar niet getreurd, je kunt eerder door jou geschreven content opnieuw gebruiken.

Kijk daarvoor eens kritisch naar de tekst en steek die vervolgens in een nieuw jasje. Maak het actueel, voeg nieuwe afbeeldingen toe, geef het een nieuwe, pakkende titel en gebruik andere (zoek)woorden.

Post het opgefriste stuk tekst op een ander moment en bereik daarmee alsnog jouw publiek. Al met al kost dit je minder tijd dan het bedenken van een compleet nieuw stuk.

Taalgebruik in coronatijd
Zo plaatste ik net iets meer dan een jaar geleden de blog haal je schouders niet op, maar zet ze eronder. Daarin gaat het onder andere over taalgebruik in coronatijd. 

Sinds het publiceren van deze blog is er veel veranderd. De coronapandemie ligt intussen (update 2023) gelukkig alweer een tijdje achter ons. 

Toch zijn er ook nu nog kwetsbare groepen die kans lopen erg ziek te worden bij een besmetting met het virus. De blog van oktober 2020 zou met wat aanpassingen weer opnieuw gebruikt kunnen worden.

Met mate
Er zit natuurlijk wel een grens aan het een of meerdere keren hergebruiken van een eerder geschreven stuk.

Want met het lezen van recycleblogs is het eigenlijk net als met de bereidheid van mensen om de coronamaatregelen na te leven; hoe vaker en hoe langer … uiteindelijk gaat de rek eruit.

Heb jij geen tijd om te schuren en schaven aan teksten? Wil jij je focussen op dat waar jij goed in bent? Besteed het schrijven uit. Laat mij je helpen, neem contact op, dan bespreken we wat ik voor je kan doen!